Lekce kategorie: Školení BOZP - PO - PP - administrativa

Proč může v kanceláři dojít k požáru?

Mezi nejpravděpodobnější příčiny vzniku požáru v kancelářích patří: vadná rychlovarná konvice ponechaná v zásuvce; zaprášený stolní PC pod stolem; jiná vada na elektrospotřebiči; vada na elektrickém zařízení (např. stropní svítidla); vada na elektroinstalaci; vedení prodlužovacích kabelů pod kobercem; nedovolená manipulace s otevřeným plamenem; kouření; používání vonných a jiných svíček; vznik optické čočky, např. nevhodně položená …

Proč může v kanceláři dojít k požáru? Číst více »

Vymezení právní úpravy pro požární ochranu v Česku

Požární ochrana je v Česku zakotvena v zákoně č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, v účinném znění. Ze zákona vznikají povinnosti zejména zaměstnavateli, který stanoví organizační opatření především dokumentací požární ochrany a s těmito opatřeními seznámí zaměstnance. V zákoně jsou však i obecné povinnosti vztahující se na každou fyzickou osobu. Fyzická osoba je zejména povinna …

Vymezení právní úpravy pro požární ochranu v Česku Číst více »

Proč je požární ochrana důležitá?

Ročně jen v Česku při požárech zahyne přibližně stovka lidí! Roční počet požárů se zásahem hasičů se u nás pohybuje kolem 20 000. Materiální škody jsou obrovské. Je důležité, aby bylo zabráněno vzniku požáru nebo bylo omezeno jeho šíření a tím i případně vzniklé škody a riziko ohrožení zdraví! Ani požáry v kancelářích nejsou ničím …

Proč je požární ochrana důležitá? Číst více »

Co to je požární ochrana?

Požární ochrana představuje zejména technická a organizační opatření přijímaná za účelem tvorby podmínek pro účinnou ochranu života a zdraví občanů a majetku před požáry. V praxi jde zejména o stavební prevenci, stanovení podmínek pro bezpečný výkon prací, školení zaměstnanců a provádění preventivních kontrol požární ochrany.

Firemní akce

Firemní akcí může být např.: seminář; sportovní akce; výroční oslava; vánoční večírek; turistická akce. Pokud má akce stanovený oficiální program, např. formou harmonogramu, pak jste po dobu tohoto programu “v práci” a platí pro vás všechna běžná pravidla, včetně zákazu konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Úrazy, které zaměstnanci utrpí při oficiálním programu firemní akce, …

Firemní akce Číst více »

Home Office

Dohodněte si proto podrobnosti práce z domova se svým zaměstnavatelem. Zejména se domluvte na: evidenci pracovní doby; místu práce (konkrétní pokoj); základním vybavení pracoviště (např. nábytek, počítač, tiskárna, hasící přístroj, lékárnička); revizích elektrických spotřebičů, používaných pro práci. Nečekejte, že pokud vás poraní domácí mazlíček, popálíte se při pečení vánočního cukroví nebo se zraníte při úklidu …

Home Office Číst více »

Nebezpečné chemické látky a směsi (NCHLaS) v administrativě

Při administrativních činnostech se s chemickými látkami úplně běžně nesetkáte, ale kontakt zcela vyloučený také není. Zejména při: čištění monitoru nebo pracovní desky stolu, mytí nádobí v kuchyňce, výměny inkoustu do tiskáren apod. případně též úklidu pracoviště. Proto byste o nich měli alespoň základní informace mít. Takže dále v lekcích, jen stručně! Nejdříve ale jedno …

Nebezpečné chemické látky a směsi (NCHLaS) v administrativě Číst více »

Scroll to Top