Lekce Tag: Administrativa
Základní práva zaměstnance v BOZP
Zaměstnanci v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci nemají jen povinnosti, ale mají také svá práva. A jaké že práva to jsou, vám vysvětlí níže uvedené lekce. Svá práva je určitě dobré znát a využívat jich. Opět je nutné pamatovat na to, že BOZP je zde zejména k ochraně zdraví zaměstnance a často právě sami …
Firemní akce
Firemní akcí může být např.: seminář; sportovní akce; výroční oslava; vánoční večírek; turistická akce. Pokud má akce stanovený oficiální program, např. formou harmonogramu, pak jste po dobu tohoto programu “v práci” a platí pro vás všechna běžná pravidla, včetně zákazu konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Úrazy, které zaměstnanci utrpí při oficiálním programu firemní akce, …
Home Office
Dohodněte si proto podrobnosti práce z domova se svým zaměstnavatelem. Zejména se domluvte na: evidenci pracovní doby; místu práce (konkrétní pokoj); základním vybavení pracoviště (např. nábytek, počítač, tiskárna, hasící přístroj, lékárnička); revizích elektrických spotřebičů, používaných pro práci. Nečekejte, že pokud vás poraní domácí mazlíček, popálíte se při pečení vánočního cukroví nebo se zraníte při úklidu …
Nebezpečné chemické látky a směsi (NCHLaS) v administrativě
Při administrativních činnostech se s chemickými látkami úplně běžně nesetkáte, ale kontakt zcela vyloučený také není. Zejména při: čištění monitoru nebo pracovní desky stolu, mytí nádobí v kuchyňce, výměny inkoustu do tiskáren apod. případně též úklidu pracoviště. Proto byste o nich měli alespoň základní informace mít. Takže dále v lekcích, jen stručně! Nejdříve ale jedno …
Nebezpečné chemické látky a směsi (NCHLaS) v administrativě Číst více »
Malování a úklid
Malování se provádí dle plánu údržby objektu. Malba by se měla pravidelně obnovovat. Pěkné a čisté pracoviště působí pozitivně na mysl. Úklid se provádí dle zpracovaného harmonogramu zaměstnavatele. Zdá se vám, že se na vašem pracovišti neuklízí dostatečně často nebo v dostatečné míře? Nechte si předložit tento harmonogram úklidu, seznamte se sním, případně trvejte na …
Hygienické požadavky na pracovní místo
Světlá výška prostoru určeného pro trvalou práci musí být při ploše do 20 m2 nejméně 2,50 m, do 50 m2 nejméně 2,60 m, od 51 do 100 m2 nejméně 2,70 m, od 101 do 2000 m2 nejméně 3,00 m. Objemový prostor určený pro administrativní práci musí být pro jednoho zaměstnance 12 m3. Pro jednoho zaměstnance musí být v prostoru …
Pracovnělékařské prohlídky
Pracovnělékařské prohlídky se provádějí za účelem vyloučení nemocí, vad nebo stavů, které omezují nebo vylučují zdravotní způsobilost ke konkrétní práci.
Rámcové povinnosti zaměstnavatele v BOZP
Pokud víte, jaké povinnosti má váš zaměstnavatel, můžete začít vyžadovat jejich naplňování z jeho strany. A to je pro prevenci velmi důležité. Jsou to totiž hlavně vaše životy a vaše zdraví, které jsou v sázce. BOZP je na vaší straně a na to nezapomínejte! Každý zaměstnanec by měl alespoň tušit, jaké hlavní povinnosti v oblasti …